Som det brukar vara...

Mitt hjärta är en bomb

Kategori: Livet som fisk

Mitt hjärta är en bomb stämmer in på mig så sjukt mycket just nu och det kan även vara det albumet som går mest just nu. Mitt hjärta är en bomb med Looptroop rockers kan vara det grymmaste albumet på länge. Looptroop och promoe är det som dunkar i mina öron just nu såfort jag har tid att lyssna på musik. Musiken får mig att tänka på annat och drömma en stund. Dock satte även denna musik käppar i hjulet på mitt psyk-rehab idag.

Tanken som slog mig idag, när jag satt på bussen från vårdcentralen, var att jag lyssnar på den här musiken för att den inte ska påminna om det som har varit. Att det är någonslags väg bort från allt det som gör så ont hela dagarna. Kanske är det så, kanske är det så att musiken gör mig nöjd i själen en sekund. Den här musiken påminner dock om annat som har gjort ont, sånt som faktiskt är bortom smärta nuförtiden. Kanske inte alltid. Men mitt huvud är ett enda stort virrvarr samtidigt som mitt hjärta fan ÄR en tickande bomb - Vad håller jag på med?

Jag vill måla allt det gråa,
Jag vill måla universum
Jag vill måla solens strålar
Låt mig bara blunda en stund

Däremot så känns det ibland som att min kreativa sida har dött lite. Jag försöker spela gitarr men för några veckor sedan kändes det lockande att skriva eget och hitta på nya melodier. Nu vill jag bara spela sånt jag kan, om och om igen. Sen slutar jag efter en halvtimme och tycker det är lite tråkigt. Jag kan det ju redan...

Jag hade planer på att göra tavlor till sovrummet, men det rann liksom också bara ut i sanden. Mina nattduksbord skulle ha målats om, jag köpte färg, men jag målade dem aldrig. Ah, det är sådant jag tänker ta tag i till helgen. Jag har en ganska intressant idé till tavlorna som ska sitta i sovrummet. Så svart vattenlöslig hobbyfärg måste jag köpa i helgen! Kanske postar en bild eller två på mina nygamla lägenhet.

Ah juste, det har jag ju gjort också. Lagt in intresseanmälningar på lägenheter. Både i Örebro och i Kumla. Ska jag fortsätta att jobba i kumla måste jag ju nästan bo där? Eventuellt iallafall med gångavstång till centralstationen.


                                  Livet som fisk - Precis som det brukar vara - Godnatt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: