Som det brukar vara...

Små våta salta saker..

Kategori: Störande flygande varelser.

En onsdagskväll kan kännas meningslöst bra men också meningslöst åt helvete.
Jag vet inte vad jag ska tro längre. Heller inte vad jag ska göra. Jag skriver.
Jag önskar att du kunde höra mina böner om en simpel förklaring. Ett samtal.

Från köket kan jag känna den irriterande doften av kall potatis och skuret kött. Dött djur. Smaskens.
Men lite vitlökspulver och svartpeppar kan nog det mesta smaka bra. - Till och med du.
Fast du smakar redan bra och ändå vill jag spy när jag ser dig. Helt sjukt. Sinnessjukt. Absurt.
Du luktar till och med gott.

Nyduschad kommer du ut från badrummet med en nätt handduk runt midjan. Den är blå, precis som den du lånade hemma hos mig. Du pustar ut och säger "fyfan vad varmt det är där inne!"
Konstigt, dumhuvud. Du ställer dig framför den nyinvesterade fläkten från ElGiganten och njuter. Håret torkar snabbt. Jag påpekar det. Du sätter dig bredvid mig. "Hej going!", säger du och ger mig en stor blöt puss och jag pussar dig tillbaka och borrar in ansiktet i ditt hår o känner den goa lukten av nytvättat hår. Du är söt. Helt otroligt jättesöt.

Det här var 4 dagar sen. Sen dess har jag inte hört ett knyst från dig. Jag läste i ditt ex's dagbok på nån sajt att hon varit hos dig o sovit där. Lyckat grabben.. Going.. Sötis.. Vad du nu föredrar.  Ni ska ju tydligen på semester så det lär ju ha blivit ganska seriöst. Är det bara ni två? Bilsemester kanske? den du avskydde så fruktansvärt.

Vad föredrar jag? Jag vet ingenting just nu. Jag har gråtit i ett par timmar. Haft ett ovanligt seriöst samtal med en klasskamrat. Det var ganska kul. Lite oväntat sådär.

Jag måste gå nu, ska ju jobba imorgon, eller idag.. kl 7. Ska upp 6. Kommer inte kunna sova. Kommer bara kunna tänka på dig. Som alla andra nätter. Nätterna blir långa. Nästan lika långa som dig.  Du är ganska lång. Som Sverige nästan..



Menade du verkligen allt det där du sa ?




Kommentarer


Kommentera inlägget här: