Som det brukar vara...

Idioti och självförvållande hjärnspöken.

Kategori: Störande flygande varelser.

Jag tror vi ska prata om samhället idag igen..

Jag
kan inte få det ur mitt svackande huvud att vi förstör det vi engång byggt upp. Varför inte bara stänga av allt i 50 år? det skulle innebära en säkrad framtid.. Vi behöver inte el för att överleva, det är ju redan konstaterat. Och nu tycker du, som läser detta att jag har fet dubbelmoral som sitter och skriver en blogg på internet.. Varför ska jag inte göra det när det finns? jag har precis lika underutvecklad hjärna som resten av våran världs befolkning. Egentligen är det inte så heller, men det är det du vill höra din ynkrygg..
 >DU som inte vågar säga något eller göra något, knappt ens höra sanningen.

Nu ska vi spekulera lite du och jag.
  •  Om inte oren luft fanns.
Om inte bilar och alla dess påfund som mopeder, fyrhjulingar, lastbilar, bussar, tåg osv fanns så skulle inte luften vara lortig. Och det skulle innebära att våran hy inte åldrades så fort eller blev lortig. Genom att den inte blev skitig så skulle åhléns o H&M's hyllor inte behövts fyllas med alla dess "hjälp! JagHarFåttEnFinne"-medel.

  • Om inte tidningar fanns.
Om inte tidningar fanns med sönderspacklade och undernärda modeller så skulle heller inte smink, parfym, "coola" kläder, plastik-kirurgi, bootox, bantningspreparat osv behövts. 

  • Om inte dagens tonåringar fanns.
Om vi alla gulliga små tonåringar inte hade funnits så hade rakblad inte behövts heller. Det är mestadels vi som ska raka benen, armarna, ansiktet, könsorganen osv. Men nu gör vi det. Men OM vi inte varit så fåfänga så hade det inte behövts. Men nu har vi kommit till i en värld där det är äckligt med "oönskad hårväxt". (som det gärna står på förpackningar med hårborttagningspreparat.) Även jag tycker det är äckligt med den "oönskade hårväxten". Dubbelmoral återigen, eller hur?
Dagens tonåringar bidrar till fler saker. Akutvårdspersonal, nål och tråd, psykologjobb m.m. Tonåringar bidrar även till familjekris och begravningar.

Jag tycker det är sorgligt med ungdomar som har det jobbigt. Men jag förstår inte vad vissa gör bara. Det kan vara så att alla inte kan handskas med problem, men så kanske det alltid har varit och alltid kommer vara..

Men hur länge kommer vi att existera?


Med detta säger jag inte att det är unga människor som bidrar till vår världs kollaps. Såklart är det väl våran generation under oss som kanske har skapat allt onödigt skit. Såklart måste vi fortsätta. Fortsätta och fortsätta tills allting slutar i en stor explosion. Vi kommer alla dö, och utan tvivel så hoppas jag att det kommer att hända snart. Jag vet inte hur länge människan kommer att klara av att leva i en manipulerad värld som våran.. Hur länge tror du?




Spekuleringar... Spekuleringar.. Åsikter.. Vakna upp.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: