Som det brukar vara...

Jobb!

Kategori: Störande flygande varelser.

Nu är jag i Ludvika för att jobba på "Blues och rockfestivalen". Det ska bli bra med lite klirr i kassan som man så fint säger. Nu vet ni det också! Skoj va?

Man märker så snabbt om man trivs på ett ställe eller inte. Ett klassiskt exampel är nu när jag flyttat till Örebro och bara efter ett par få dagar åker jag tillbaka hit och verkligen känner vilket skithål till stad det är. Skithål, yep you heard me!

Jag trivs verkligen hur bra som helst i Örebro och det är ju ganska bra eftersom jag har planer där i minst 3.5 år.

Det enda problemet med min lägenhet är att den har grymt fula fönsterkarmar, men det ska jag måla nästa vecka. Tål inte den eggnade ekalyptusgrön/blåa färg som befinner sig på dem. Jag mår illa när jag ser dem! Men det är så lätt åtgårdat så jag behöver egentligen inte sitta och whina över dem alls.

Den 31a börjar skolan och jag har höga förhoppningar om den.
Många förstår inte hur jag orkar sätta mig i skolbänken igen, men sanningen är den att jag har absolut ingenting emot det. Och för att bli något idag så måste man ju ha någonslags utbildning. Jag gör det för min egen skull och inte för någon annans. Kanske för min framtida familj, men sådana planer har jag då rakt inte ännu.
Jag ska leva mitt liv för mig och göra de saker jag tror på. (millencolin, hahaha, tänkte faktiskt inte alls på det.)

Nåja, nu sitter man hemma igen och känner lukten av dött djur stekandes i en gjutjärnsstekpanna. Mums!
På riktigt alltså, jag gillar kött. Tro inget annat, haha.

På kommande lördag blir det någonslags liten inflyttningsfest. Daniel och sofie kommer och så kommer Sandra ner på onsdag eller torsdag, det ska bli kul. Då ska jag ta med henne på en liten rundtur i örebro "city" som det så fagert kallas. Testa lite olika fik och kanske gå in på 100 affärer om jag känner lilla Deli rätt ! ;D Men det ska bli kul faktiskt!

Ska försöka måla om rummet under veckan också. Bara att jag måste få tag på någon som har en slagborr först.


Nu blev det en jävla massa seriöst trams här, men nu vet ni, mina trogna läsare(vilka ni nu är?! (anonyma klubben has been spokEN, eller nåt) )

Nu går jag, hejdå!


HAHA förresten. EN rolig sak.

Mamma låg o mumlade något som lät som "Väderpåse".

Mamma mumlar; "mumblbmum.. . väderpåse... "
jag frågar; "Väderpåse????!!"
Mamma svarar förvånat; "vaa? nää better person sa jag"
HAHA så jävla kass på engelska är hon.

För att få "better person" att låta som "väderpåse" så är nog fan inte uttalet på hennes sida :D
Nåja, hon är bra för det :)


Puss hej, nu går jag.

Kommentarer

  • Johan säger:

    Så mycket du skriver istället bara för "Fan va gött att flytta hemifrån" :) BTW, du har ju fönsterkarmar iaf, bortskämda unge! ;P

    2009-08-07 | 19:52:43

Kommentera inlägget här: