Som det brukar vara...

Slå mig!

Kategori: Störande flygande varelser.

Slå mig hårt, medans jag fortfarande står
slå mig hårt medans jag fortfarande inte gråter
slå mig igen
slå mig tills jag inte längre kan se den skada du gör

En dag i ett varmt augusti rörde du något
en dag förstörde du allt
en dag som denna minns jag det
det känns inte som det ska

Jag vill slå dig tillbaka när du sparkar mig liggandes
jag vill sparka dig hårt men du håller ner mig under vattnet
kväver mig, sakta.
Du förseglar min mun, igen.

Du ler och skrattar och hånar mitt ansikte
som är förvrängt av hat och ilska
du stänger återigen dörren och går.
tomt.

Dagen därpå spottar du mig i ansiktet
trampar i mitt blodspott som du orsakat
du sparkar lätt på min högra sida
Du ger mig ytterligare en spark i huvudet.

jag reser mig upp,
borstar bort grus,
tvättar bort blod
och går ut igen..


Det är vad dina verbaler gör med mig.




Jag är tyst nu, säger inte ett ord till.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: