Som det brukar vara...

att vara eller känna sig?

Kategori: Störande flygande varelser.

Jag har egentligen inte mycket att säga.

Jag har en liten fråga som ni antingen kan svara på (Ni som läser verkar inte pigga på kommenterar dock...??) eller bara fundera på.

När man blir utnyttjad, vi säger det vanligaste. En tjej gillar en kille, killen ville visst bara sätta på henne medans hon kanske hade tänkt något annat, eller tvärs om.
Andra situationer som när man kanske har praktik någonstanns och man hoppas och hoppas på anställning, dagen kommer och du frågar och dom säger "NEJ", och ber snällt om att du ska fortsätta "praktisera" hos dem, utan betalt.
När BLIR man utnyttjad och när KÄNNER man sig bara utnyttjad?
Var går gränsen?
Är det rätt att utnyttja folk hursomhelst?

----->Vill bara påpeka att det här är inte riktat mot någon. Jag har varesig en baktanke eller någon annan elaktanke som helst med det här inlägget.
Jag satt helt enkelt bara här och funderade ! <----


Snälla, svara bara. Åtminstone tänk på det.

Kommentarer

  • Johan säger:

    Funderade lite på det där, men kanske inte kom fram till något direkt svar… men att BLI utnyttjad, det beror lite på med vems ögon man ser på det. Jag kan göra saker om någon frågar mig, samtidigt som jag inte känner mig utnyttjad. Men en annan person som ser mig kanske tycker jag blir utnyttjad hela tiden. Att känna sig utnyttjad är väl mer något man själv gör, medans att bli utnyttjad är något som andra anser att man blir (fast alla har ju inte samma gräns).



    Fast utnyttjad blir man väl annars för minsta lilla. Bjuder någon exempelvis en kompis på fika och den kompisen kommer främst för att man bakar så goda bullar, då blir man väl utnyttjad? Eller så utnyttjar kompisen en för att den behöver prata ut om något. :P

    2009-02-05 | 11:31:59
  • Jennie säger:

    Intressant.



    Haha jobbigt att ha vänner som utnyttjar en för goda bullar dock :D Fattar dock vad du menar.

    2009-02-05 | 21:43:12
    Bloggadress: http://freakydetails.blogg.se/
  • Sandra säger:

    Jag saknar dig Fnizy <3

    2009-02-11 | 21:10:35
    Bloggadress: http://sandraelfberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: