Som det brukar vara...

På mindre än 24h

Kategori: Störande flygande varelser.

Lördag 17.00 - söndag 14.30

Allt började i Lindesberg, vi hade varit hos mormor och hälsat på och jag skulle 17.05 ta en buss till Örebro.
Jag kollade upp var bussen skulle gå ifrån och där stod jag och väntade, det kom en buss, men det stod "kopparberg" på den, men jag tänkte att eftersom det står på skylten utanför "busslinje 303 Lindesberg - kopparberg - Örebro" så måste det ju vara så.. Jag klev på och frågade för att vara säker. Svaret löd:
- "Nej, den här bussen går till kopparberg, den bussen som står på andra sidan går till örebro"
Shit!
Eftersom klockan redan var över 17.05 och bägge bussarna skulle avgå samtidigt så hade jag LITE ont om tid nu. Jag tog mina väskor o sprang över vägen och bussen började rulla, jag sprang ifatt den och sprang halvt framför den, den stannade, jag klev på och hörde en galet arg kvinnoröst säga "SPRING ALDRIG FRAMFÖR EN BUSS!", självklart inte. jag bad om ursäkt så hemskt mycket. Senare under resan bad hon om ursäkt för hennes utbrott, men hon förklarade att hon blivit skiträdd. och visst det förstår jag, jag förtjänade den där utskällningen ^^ haha

Nåja,

Jag hade sett till att ordna sovplats innan jag åkte till örebro eftersom, helt jävla pantad är jag inte.
Var i Örebro runt 18-tiden och gick och bokade platser till filmen.
Sen åkte jag ut till Johan och vi satt väl och tjålade lite, (jag trodde inte han hatade mig så mycket då..)
Vid 20-snåret så åkte vi in till stan och var på bio.
Sen åkte vi tillbaka och han började uppföra sig något udda.
Det slutade i alla fall med att jag fick gå därifrån, arg var jag, så ja, jag GICK.
Jag gick och gick och gick, tillslut blev jag ännu argare så jag ringde först T och frågade om det var okej att jag kom dit en sväng. Och det gick bra, sen ringde jag taxi. 183kr för den, tack och hej leverpastej vad jag älskade den notan. (vill bara pointera att då var klockan ungefär 00.40)

Taxi-killen var sjukt trevlig, dock frågade han lite förmånga frågor, men han var snäll och fick mig på bra humör, haha.
Nåja, väl på nådd destination sa jag tack och hej till den snälle taxichauffören och han önskade mig lycka till i framtiden! (han var rätt söt.. för att pointera igen så var han inte speciellt gammal, utan kanske max 24 år)
Hittade knappt till T trots att jag betalat 183(!!!) kr för att komma rätt, men efter ett par minuters funderande så hittade jag rätt då jag plötsligt hör någon ropa "HEJ JENNIE!!!"
Jag ser inte alls vem det är och blir lite lagom skraj. Gestalten kommer närmare och jag ser fortfarande inte vem det är då jag hör en man säga något i stil med "var är min kram?" och han kramade mig.
Inte förens då såg jag vem det var, haha, jag är ju rolig också.

Nåja, väl uppe hos T så öppnade jag en flaska vin
som jag hade med mig, jag kan säga att så snabbt har jag aldrig sett en flaska vin rinna ner i strupen, jag var sååå bitter.
När flaskan var slut och klockan närmade sig 3-4 någon gång så bestämde vi oss för att kolla på film. Först kollade vi på nån halvtrökig film sen fick jag lite mer vin, sen drack jag 14 liter vatten, kissade i 8 år, sen satte dom på en annan film som sög, men jag ville visa min tacksamhet för att jag fått komma dit, så jag satt där så fint i en soffa och tittade..
- i kanske 5 minuter, sen somnade jag visst, sittandes !
När klockan kanske var 8 så vaknade jag sittandes i en soffa o T var borta, men inte allt för långt bort, haha.
Jag tippade omkull och somnade om och vaknade typ 13.
- Huvudvärk?
- NEJ FAN HELLER!

Väl vaken serverades jag kaffe där jag låg, sen pallrade jag mig upp ur den otroligt sköna soffan, tog lite mer kaffe o en biggabett.
Sedan gjordes varma mackor med massor av ost på, yummie ! :) Men jag blev och må tokilla så jag övervägde starkt att nu är det nog dags att försöka hitta hem till broder. Och så gjorde jag.
Bussar hit, bussar dit, gå av fel busshållsplats, gå i storm, plingpling, inne :)

Och! eftersom det i stora drag är måndag idag så ska jag på arbetsintervju, och om jag får jobbet så ska jag ta över min brors lägenhet när han flyttar till hus. vilket kanske är snart.
- Just nu är livet underbart, och jag har bokstavligt talat varit med om ett hjältedåd! :D
Tack än engång, vet inte vad jag hade gjort annars!


Tjosvejs, önska mig lycka till.

Kommentarer

  • Sarisen säger:

    VIlken jävla resa hörru:O

    Lycka till idag, håller tummen för dig

    2009-01-12 | 11:02:37

Kommentera inlägget här: