Som det brukar vara...

Det känns ändå rätt meningslöst, tillslut...

Kategori: Skriftalster

Jag kände det idag
inte förr
inte då
inte heller innan


Tankarna jag tänkte var inte på doften
utan på dig i synnerhet, förhoppningsvis

Jag kände det idag, ryggade tillbaka

 och kastade jackan på golvet
Vad fick mig att helt plötsligt rygga tillbaka
och kasta jackan på golvet?


Dold rökdoft blandat med känslor

fick mig att vilja spy
fick mig att tänka tillbaka
fick mig att tänka


Jag kände igen det såväl att
när jag accepterat tanken
var det redan försent,
Jag minns ännu.
- Eller snarare, jag har inte glömt.


Det känns ändå rätt meningslöst, tillslut
för dig var jag bara en lek
en lek som alla andra
med alla andra (?)


Jag vill också leka

förbjudna lekar
såsom att dansa med berusat huvud
och nakna kroppar.
Hud.
Jag vill inte känna dig igen
så snälla sluta se på mig.
Sluta finnas i mig.


Jag vill också leka
med förbjudna människor
Jag vill leka med såna som dig
såna som får mig att må dåligt
såna som gör så att en doft blir så genomträngande.
Så genomträngande som du
i själen, hjärtat, kroppen och livet.

Förbjud mig att leka
även fast jag vill
Förbjud mig att se inåt
och tillbaka och framåt.
Förbjud mig att göra det,
förbjud mig att göra det jag egentligen inte vill.


Läk med mig

Även om våra själar
inte är tillsammans
så kan vi läka på håll.
Så som vi alltid gjort.


Du vet vem jag är
vad jag gör
hur jag är
när jag gör saker.

Så stanna med mig tills du vet säkert
även om du redan gett dig av för gott
Du vet att jag alltid kommer att finnas här
även om jag beter mig, du vet, sådär...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: