Som det brukar vara...

Hygien. (fult ord förövrigt..)

Kategori: Skriftalster

Jag känner en lukt.
En lukt så familjär
så illa
så vänlig på samma gång.

Jag minns den med rynkande näsa
varifrån kom den?
jag vet, men jag får inte berätta

Förseglade läppar mumlar ljud

det dansanta ljudet skapar en symfoni
av något kallat välbehag
tro mig

Det luktar lite surt
lite sött
lite gammalt
lite nytt

Det luktar dig
efter en vecka
en vecka utan något
bara några pannkakor

var kommer lukten ifrån?
Jag vet inte
tro mig
när jag säger det.

Lukten spred sig när du pratade
jag kollade på din mun
den rörde sig
därifrån kom lukten.

Jag kände den, rynkade
jag ville försvinna
så illa var det
pannkaka.


Det var fan ovärt =D
frågan är dock varfan lukten kommer ifrån nu,
för jag har fan nyss borstat tänderna och duschat, så det kan ju inte vara jag som stinker..
hmm...


Nödvändigt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: