Som det brukar vara...

Bittert och HUR BRA SOM HELST!!!

Kategori: Störande flygande varelser.

Vi börjar med det som är lite bittert, eller ja, snarare det som jag blir lite smått bitter på.

Få se...
Jag har varit arbetslös nu sen i augusti 08. Det är nio månader.
Varje månad har jag sökt allt mellan 5 och 30 jobb. Vi säger i snitt 13 jobb i månaden. 13x9= 117.

Jag har alltså sökt minst 117 jobb under perioden NIO månader. Jag har fått komma på TVÅ intervjuer under den tiden. En som en fattig annonsförsäljare i Örebro och en på McDonalds i Ludvika.

Alltså..
2 intervjuer av minst 117 sökta på nio månader?
Och sen sitter det idioter och säger att det inte ens är svårt att få ett jobb idag?
Shiet, häng er!

Då sitter det säkert en o annan idiot här och läser kanske?

Du tänker något i stil med;
  • Ditt CV suger?
  • Du är säkert för ful?
  • Du har ingen erfarenhet?
  • Du söker inte tillräckligt effektivt?
Mitt CV suger inte, sååå jävla ful är jag inte så jag inte ens kan få ett jobb, någon erfarenhet har jag knappt och EFFEKTIVT söker jag nog ska du se.

VARFÖR ska man ha erfarenhet inom köksbranchen för att städa ett kök efter stängning?
Förklara det för mig någon.
VARFÖR ska man ha körkort för att jobba i kassa?

Haha, nu är jag lite måttligt arg.. så jag ska övergå till det roliga istället !



Imorgon, eller ha, idag (onsdag) åker jag och världens bästa Sara
ner till Strömstad/öddö för att hjälpa till med diverse sysslor! Det ska bli hur skönt som helst att få komma ifrån den här skithålan ett tag och bara andas frisk luft, JOBBA (... idioter)

Haha förlåt.


Nej, men helt allvarligt så ska det bli sjukt kul att komma ner.
Och något säger mig att min resa inte kommer ta slut där nere utan den kommer nog fan fortsätta :-)


Nu ska jag göra något annat! Puss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: