Som det brukar vara...

if you are scared motherfucker, go to church.

Kategori: Störande flygande varelser.

läppglanset döljer näringsbristen
som tydligt visar sig på mina läppar.
Leendet döljer det mesta också.
Jag mosar en lurig liten silverfisk
som simmat sig in bland allt damm
i min ostädade men städade lägenhet

Ljudet från tung musik

vibrerar mellan väggarna
väggarna som är vita
men sönderrivna

Jag ser tydliga spår av ilska

av hopp o tro
om dagar när någon annan
bott här, när inte jag var här.

Maten ruttnar i mitt kylskåp
tillsammans med något levande
förödelsen är stor på 22 kvadrat.
Ändå är jag glad
för jag vet att jag behöver nåt bättre

jag vet vad som väntar
jag vet vad jag får
jag väntar på nån annan
som vet vad jag vill

Tiden står still

men ändå rusar iväg
till nåt bättre
än det här

Förödelsen är stor på 22 kvadrat
men jag ler
och ser
att framtiden är bra
nåt att ha

Jag älskar framtiden
för jag vet att det blir bra
tillslut
det är slut

Början på något nytt
över allt jag spytt
jag ser nu bara ett fragment
av det som var då
och hälsar det nya välkommen.

Jag älskar framtiden
för den är nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: