Som det brukar vara...

Onsdagssmys, med mig själv.

Kategori: Störande flygande varelser.

Jag har bestämt mig för att ha lite onsdagsmys med mig själv eftersom jag lyckats få tag på den mest upptagna mannen i världen(!!!) dock även den mest underbara. Så min onsdagsmyskväll ska bestå av ugnsstekt delikatesspotatis med antingen oregano eller timjan, ugnsstekt kycklingfile stoppad med blåmögelost. Till detta tänkte jag köra lite provenςalsk salladsmix och tzatziki! Lät inte helt fy skam? Det tyckte minsann Juha som tackade blankt nej till mat. Då blev jag lite sur o då blev han arg men vi är sams igen, tro inget annat. När jag sedan nämnde blåmögelost blev det genast intressant. 

Jag funderar på att laga mat ENBART till mig för att vara dryg, men jag känner mig själv och kommer göra iordning mat till honom också, eftersom jag vet att det kommer smaka himmel. Och min matlagning är jag gärna inte snål med! Sen funderar jag på att göra nya kindermaximuffins då mina i förmiddags blev aningen konstiga, jag har ingen aning om vad som gick snett där. Men såhär i eftertanke så kan jag ha varit så uppe i varv att jag av misstag hade i dubbelt vaniljsocker iställer för bakpulver. Men jag vet faktiskt inte.. Juha sa att de blev goda, men dom ser inge goda ut så jag vill helst inte bjuda på dem. 


Men här kan jag inte spendera hela onsdagskvällen. Nu blir det matlagning och bakning!


Hejs!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: