Som det brukar vara...

Idag börjar den sista resan!

Kategori: Att banta med slanka

Hej. 

Idag börjar den sista resan mot ett försök att gå ner i vikt och hålla den nere, den jäveln. Åh ja, det är så gott att äta, men det är så inte värt det. Eller jo, självklart är det värt att äta. Men inte i den mängd som intagits under semestertiden här ett par veckor. Så nu ska de tio kilo som jag gått upp på kanske tio veckor bort. (ja, det är helt stört mycket) plus fem eller eventuellt tio till! Och nej jag skriver inte detta för att vara duktig utan mer för att sporra mig själv. SPECIELLT för att jag sedan ska kunna kolla tillbaka på det här och inse hur jobbigt det faktiskt är att hålla på att banta. Den här gången är det på riktigt. Jag har redan gått ner 20 kg och jag vill som sagt ha bort  ca 20 till. 

Jag tänkte först göra en anonym blogg där jag skulle skriva om det här men å andra sidan så bryr jag mig inte direkt mycket om vilka som läser eftersom det är för mig själv jag skriver. Den här gången ska jag använda mig av VLCD som jag gjort tidigare. Denna gång blir det Slanka istället för Cambridgekuren eftersom cambridge har blivit väldigt svårt att få tag på. Det går ut på samma sak. Man äter tre påsar med pulver om dagen och dricker 3-5 liter vatten om dagen. 

Kommer jag ner till min målvikt den här gången så är jag nästan säker på att jag kommer att hålla den. Målet har alltid varit samma kilosiffra men jag har aldrig riktigt nått den. Som sagt, 20 kilo har jag lyckats hålla borta men 20 till ska gärna bort. Men jag är högst nöjd med 15! 

Alltså... idag började min första dag på Slanka, ren kur. Detta ska jag alltså pyssla med tills jag nått min målvikt för att sedan kombinera och eventuellt gå ner några extra kilon. Eftersom när man går på den här dieten (som många kallar för den LATA vägen) så går man upp några kilon direkt efteråt när vätskan kommer tillbaka i kroppen och man fyller systemet igen (med mat alltså). Folk får gärna diskutera om huruvida man inte går ner i vikt på rätt sätt med sån här diet för jag bryr mig helt ärligt inte. Om jag har testat allt och om det, FÖR MIG, är det enda som fungerar på riktigt så använder jag mig givetvis av den. har jag lyckats kunna hålla borta 20 kg så är det ingen dålig diet, FÖR MIG. 


Så, nu ska jag sluta skriva för idag och gå o sova. De första dagarna med VLCD är inte ett dugg uppiggande! Så följ mig här eller inte. Jag tänker iaf kämpa hårt och sträva efter min målvikt! 





Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: