Som det brukar vara...

hej!

Kategori: Störande flygande varelser.

Det var verkligen hur längesen som helst som jag uppdaterade min blogg och tänkte att jag skulle passa på nu när jag hade något på hjärtat för engångs skull... Ibland önskar jag att ja hade nån autosave i hjärnan, för när jag kommer på något jag vill blogga om så är jag aldrig hemma. oftast på väg nånstans via fötterna och då kan man ju inte gärna dra fram laptopen eller telefonen o blogga, då kan man ju gå in i en lyktstolpe eller nåt, och det är fruktansvärt ocoolt. 

Nåja, så här är det. Ibland får jag höra att jag väldigt kräsen, när det gäller mat. Och det irriterar mig litegrann. När jag var ung (2-15år) Så åt jag typ ingenting. Ingen sås, inget bränt, inget stekt, inget fullkorn, inget alls egentligen förutom torr jävla trist mat som typ snabbmakaroner och korv. Jag åt förfan inte ens köttfärssås om det var lök i den. Och jag anser lite eftersom det finns så fruktansvärt mycket att välja på här i världen så varför ska jag äta det jag inte tycker om. Idag anser jag att jag typ äter det mesta. MEN jag har saker jag absolut inte äter och det är:
- senap, kikärtor, blodpudding, fiskgratäng, lime, burkannanas, mangorajadressing, bostongurka, fisksås... nu kommer jag inte riktigt på nåt mer.

Men, kära vänner, sen finns det här som man helst inte äter för att man inte tycker att det smakar så jävla gott... och VARFÖR ska jag äta sånt jag inte tycker är speciellt gott när jag ändå äter väldigt mycket andra saker?
Det finns en hel del helfabrikat som jag inte gillar speciellt mycket, och det är saker som; "hotwings", "chickenkebab", "tacokyckling", osv... Jag lagar hellre egen kyckling då jag anser att det inte bara är onödigt dyrt, det har en viss udda bismak också.
Sen har jag lite svårt för stora "okokta" lökbitar. Broccoli älskade jag förut, men nu tycker jag det smakar skit. Jag är inget big fan av "torsk, vitsås och potatis" eller thaimat.
Även om jag är vuxen så borde jag väl få ha saker som jag inte gillar? För i stort sett äter jag typ allt. Ok, varma såser och jag går inte ihop fortfarande. Men kalla såser och jag går bra!


jag äter ju yoghurt, fil, müsli, flingor, bröd, smör, ost, mjölk, juice, kaffe, tomat, paprika, gurka, sallad, citron, purjolök, lök, vitlök, kålrot, vitkål, morot, potatis, pasta, ris, couscous, bulgur, kamutvete, matvete, ägg, kyckling, rött&vitt kött, korv, leverpastej, gräddfil, färskost, mögelost, päron, äpple, banan, lax, rödspätta, jordgubbar, vindruvor, kalkon, skinka, chili, piripiri, cayennepeppar, vitpeppar, svartpeppar, salt, socker, paprikapulver, avokado, pitabröd, tortillabröd, kiwi, blomkål, ketchup, pesto, krossade tomater, köttbullar, löjrom, kaviar, bacon, smörgåsgurka, pannkakor, aioli, pizza, kebab, creme fraishe, rödlök, fetaost, ... måste jag fortsätta?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: