Som det brukar vara...

Hej mitt nya liv!

Kategori: Att banta med slanka

Ja hej och grattis till mig. Viktnegången har fortsatt efter den rena kuren och jag ser ljuset i tunneln! Jag trivs numera i byxor tillochmed. Jag känner mig rätt snygg!

Nu äntligen har jag fått hem min älskade våg som nämndes i senaste inlägget och sifforna på vågen var mer än bra! Jag var helt säker på att jag gått upp i vikt sedan vi slutade, men snarare tvärtom. Jag hade gått ner ytterligare 3 kilo. Såå, grattis till mig och HEJ nya livet! 

Gamla vanor så som pizza på fyllan och bakfyllan och chipsskålar och godis på helgen är nu ett minne blott. För mig känns det naturligt att lägga ner det. Visst tankarna om att det kommer att vara gott kommer alltid att finnas där säkert, men som jag känner nu så VILL jag inte trycka i mig onyttigheter. 

Igår kväll till fredagsmyset åt vi tacos med heta salsor och härliga tillbehör. Inget bröd, bara några få (typ 4st) nachochips som vi beställt från extremefoods.se. De var gjorda utan tillsatser, precis som de heta salsorna! Mycket trevligt. 

Jag ska inte påstå att jag blivit nån slags "MsKnowItAll", men jag vet vad jag kan äta utan att gå upp i vikt. OCH viktigast av allt - jag vill inte äta godis. Jag kommer visst äta en bit tårta på kalas någongång och nån bulle här och där, men inte som förut. Jag har bestämt mig nu. 

Nåja! Jag har ett långkok på spisen som börjar bli klart nu så jag ska ta hand om det :)


En sista sak... Tack alla mina underbara vänner för att ni är så snälla mot mig och ger mig komplimanger! Det gör att jag vågar tro på mig själv ännumera. Det gör det värt att kämpa! Ni är bäst!!



                                                                                                                                                Ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: