Som det brukar vara...

Dag... få se nu... 26?

Kategori: Att banta med slanka

Jag tror jag räknade rätt. Har nu tappat räkningen på dagarna. Seriöst, DAG 26?! Hur kan man ens överleva utan mat i 26 dagar och fortfarande må bra? Ah, härligt med VLCD-kurer. Man är pigg och glad, lite ofokuserad ibland och man tappar ca 10 kg på fyra veckor? Bästa kickstarten ever! Så mina vänner, det har snart gått fyra veckor, på fredag har det gått fyra veckor mer bestämt! Det är då det är dags för min mentala paus!! Jag vet att står vågens siffror på -12 kilo på fredag så ska jag inte fortsätta på ren kur mer. Står den däremot på -10 så blir det en eller två veckor till! Ah, underbart är det! Som det är nu så tänker jag knappt på att det är jobbigt. Jag var med en god vän på stan igår och hon satt och käkade räkmacka framför mig, did I care? noooo! Men det ska bli skönt igen när jag kan luncha med mina vänner, det är ju så mysigt! 

Jahapp, på fredag är det alltså dags för en matbit. Det blir lite kyckling och lite keso antar jag! Det sjuka är att i skrivande stund är jag inte ett dugg sugen på att ens börja äta igen. Det har gått oförskämt bra den här gången. Det skulle kunna bero på att jag är helt och fullt inställd på att nå min målvikt once and for all. Jag kommer nog förmodligen aldrig mer köra en ren VLCD-kur igen. Om så blir så MAX 1 vecka. Det är inte riktigt rätt att göra såhär. Även om det är skönt att gå ner i vikt väldigt snabbt så är det väldigt tråkigt om inte annat. Jag säger inte att jag har ändrat åsikt om att VLCD-kurer är bra, men jag tror inte att det är bra att, som vissa gör, gå 4 veckor per år för att bli av med "vinterkilona" eller "semesterkilona" etc. Det är liksom inte en hållbar livsstil. Samtidigt som jag absolut tycker att det är en bra metod att använda sig av för att "rensa ur kroppen". Det tar väl ca en vecka att göra det med VLCD-kurer. 

Då snurrar era tankar (inte allas): "jaha, men om du inte är sugen på att avbryta kuren varför gör du det då om du tycker att VLCD är så jävla bra?!" 

Mitt svar på det är: Sug på den du, suckaaaaz :D


Nej men jisses vad oseriöst allt blev. Nu ska jag ge mig innan jag kommer in på nåt helt annat spår. LUDVIKA i helgen, ska bli awesome att få träffa alla igen. 








                                                                                                                                                    Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: