Som det brukar vara...

Nu har jag tappat räkningen!

Kategori: Att banta med slanka

Hejsvejs. Jag har inte uppdaterat min resa på ett par dagar därför att jag inte har haft någon lust. Hade ett uppehåll över helgen och det var mycket trevligt, men kanske inte så värt det egentligen. Vågen stod naturligtvis INTE på -12 så jag fick hoppa på slanka igen! Nu minns jag hur jobbigt det är. Hunger, yrsel, irritation och allmänt pissless. Men har jag sagt sex veckor så har jag sagt sex veckor, synd för mig, right?

Nejdå. Skitdåligt går det inte men det är ju inte roligt. Dock känns det just nu som att vågen inte ens kommer visa -12 om 1 vecka och 3 dagar, alltså 6 veckor -3 dagar. Jag vet inte varför, men det känns bara så. Lååång nertrappning och massa hälsosam föda efter rena kuren får det bli då :) Ser fram emot att få börja laga mat med bra näringsbalans. Nej, vi tänker inte sluta äta potatis, ris och pasta. MEN det kommer inte att ätas varje dag. 

Jag har bestämt mig helt och fullt för att äta enligt tallriksmodellen. Jag har suttit och spånat jättemycket under de här veckorna utan mat. Det finns olika sätt att använda sig av tallriksmodellen på. Antingen som det "uppochnervända" Y:et (varför det nu måste vara upponervänt?). Lilla delen består av protein och de andra delarna av kolhydrater respektive grönsaker. Det är lite förstor mängd kolhydrater för mig. Så då kan man välja att dela kolhydratsdelen i antingen två eller tre delar och ersätta det med grönt. Jag ÄLSKAR grönsaker i nästan alla dess former så det gör mig inget alls! Sen så tränar jag ju inte dagligen vilket innebär att jag inte behöver så mycket kolhydrater. MEN jag tänker inte utesluta dem. 

Min sambo har tjatat hål i huvudet på mig angående LCHF och jag tänker inte gå på LCHF. Han får mer än gärna, men jag gör det inte. Anledningen till det är att jag helt enkelt inte vill. Och det är ju mitt val, eller hur? 

Nåja, nog om det. Nu håller jag på att färga över mitt gråa hår - hittade två gråa hår till igår. Skitkul, nej. Men det hör väl till. Både pappa och farmor var tidiga med grått hår så jag får väl bara gilla läget. Ah, det stannar säkert upp. har bara hittat typ fem gråa hårstrån på ett halvår, så jag dör väla inte!

Strunt det samma, nu ska jag göra nåt kul... typ ta en shake eller nåt! 



                                                                                                                                                  Ciao!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: