Som det brukar vara...

Vad ska jag ha på mig?

Kategori: Att banta med slanka

Ja, det funderade jag på idag och kom fram till den bra idén att prova de där mörkblåa byxorna jag köpte för cirka ett år sedan. Dom som jag knappt fick igen och kände mig allmänt fet i. Med hjärtat i halsgropen provade jag dem och med tanken att: Tänk om dom fortfarande sitter för tight!? Dagarna som varit har inte varit de bästa; pms, mens o sjukt BITTER! och jag orkade verkligen inte med ännu ett bakslag. Veckans vägning var nämligen bara - 1.5kg så humöret har inte varit på topp. 

Nu sitter NI där med hjärtat i halsgropen o bara SÄG DÅ, SÄG DÅ!! Jaa okej då. Byxorna var alldeles förstora. WIN! Fast á andra sidan, har jag någonting kvar i garderoben som jag kan använda? Som det känns nu hänger det mesta bara. Dock kan man ju alltid ha tunika och leggings! (vad jag alltid har på mig) Men tunikorna hänger också, som säckar. Men vad gör det !? Idag har jag ca fem kilo kvar till min målvikt nr 1, dvs att för drygt tre år sen vägde jag 30kilo mer än vad jag gör idag! 30???! SJUKT. När jag kommit ner till -35 får jag se hur pass mycket fett det finns kvar. För är jag inte riktigt nöjd så blir det 40. Målet är så nära mina vänner att jag kan inte annat än vara sjukt glad och nöjd över vad jag har åstadkommit. 

Jag är nog för första gången redo att ge mig själv en ny livsstil. Jag har inte känt den känslan förut, aldrig. Jag har bara tänkt "jahapp, ja då kan man väl börja äta igen då". Men det är så mycket mer än så. Den här gången börjar jag äntligen känna att jag ser bra ut. Jag trivs med vetskapen att jag har gått ner 30 kilo. och jag känner heller inte att det skulle vara jobbigt att gå ner 10 till. Snarare känner jag att jag är sjukt peppad. Ja, självklart kommer den känslan gå upp och ner som en jojo. Men jag är redo nu, jag är redo att ge mig själv ett nytt liv. 

Nu vet ni det! :)




                                                                                                                                          ciao!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Du är så duktig gumman!! Och du har alltid varit en snygging, men nu är du ÄNNU snyggare!! Du är helt klart en inspiration!!:)

    2012-10-02 | 08:57:19

Kommentera inlägget här: